Ecooter
Ecooter focust zich op innovatie en verbetering van de elektrische scooterbranche. In tegenstelling tot de meeste elektrische modellen is de elektromotor niet op het achterwiel gemonteerd, maar maakt Ecooter gebruik van een middenmotor. Het motto van Ecooter luidt "exceeding expentations".
Casus
De geavanceerde techniek in de Ecooter sloot niet meer aan op de uitstraling op de oude website. Op de nieuwe website moest het gevoel dat mensen bij het fysieke product ervaren online beleefd kunnen worden. Tevens moet op de website direct online een testrit kunnen worden geboekt of de scooter online gekocht kunnen worden.
Innovatief want
- Verken de features van de scooters door te klikken op touch-points
- Door jouw postcode/plaats in te vullen kan direct op Google Maps een testrit worden ingepland
- Bekijk in een 360-graden animatie alle kanten van de Ecooter
Uitvoering
Als basis is de reeds door ons ontwikkelde AGM.nl website genomen. Tijdens meerdere brainstormsessies is de stijl, de invulling en het doel van de nieuwe Ecooter website vastgesteld. Grafisch is ervoor gekozen om veel met beeld te werken om de kwaliteit van het product te benadrukken.
Per product is een showcase pagina neergezet waar direct een testrit of terugbel verzoek bij een dealer gemaakt kan worden. De mogelijkheid tot online betaling zorgt ervoor dat de bezoeker direct een Ecooter kan bestellen.