Cinemagraphs: wat zijn het en waar komen ze vandaan?
De laatste tijd zie je ze steeds vaker: Cinemagraphs. Maar wat zijn het en waar komen ze vandaan? Dat lees je in dit eerste deel van mijn blog. Houd mijn volgende blogs in de gaten om te weten te komen hoe Cinemagraphs gemaakt worden, welke valkuilen je moet vermijden en hoe je Cinemagraphs kunt toepassen voor jouw organisatie.
Wat is een Cinemagraph?
Een Cinemagraph is al het ware een levende foto. Het is een stilstaand beeld waarbij één of twee elementen in een oneindige loop bewegen. Hierdoor creëer je een interessant en aantrekkelijk beeld, waar bezoekers een tijdje naar blijven kijken. Er zijn eindeloze mogelijkheden qua setting te bedenken. Zo is er altijd een Cinemagraph te bedenken die bij jouw bedrijfsstijl past.
Toenemende populariteit
De eerste Cinemagraph is gemaakt door Jamie Beck en Kevin Burg in 2011, zij hebben ook de naam Cinemagraph bedacht. Door een serie van experimenten met video kwamen zij tot dit resultaat, en met succes! De jaren erop werd de Cinemagraph steeds populairder. Hoewel het concept Cinemagraph al een tijdje bestaat, neemt het nu pas echt een vlucht. Cinemagraphs zijn zowel online als offline te vinden. Je ziet ze bijvoorbeeld op videoreclameborden langs de weg maar ook op websites.
Ideeën voor een eigen Cinemagraph
Op Shutterstock hebben wij een selectie gemaakt van Cinemagraphs. Met deze voorbeelden kun je zelf een unieke compositie bedenken in je eigen kantoor en met je eigen personeel. Ben je benieuwd welke ideeën wij voor jouw organisatie hebben? Wij komen graag een keer langs om te brainstormen.
Op de website van de bedenkers van Cinemagraphs vind je nog veel meer voorbeelden van Cinemagraphs.
In mijn volgende blog lees je hoe een Cinemagraph gemaakt wordt. Heb je in de tussentijd vragen over Cinemagraphs of wil jij er een laten maken voor jouw bedrijf?