8 tips voor een goede zakelijke website
Wist je dat je slechts 10 seconden hebt om een goede indruk achter te laten met je zakelijke website? Jouw website is daarom het visitekaartje van je bedrijf en moet meteen professionaliteit uitstralen. Waar voldoet een goede website aan? En hoe haal je het beste uit je website? Door onze jarenlange ervaring met het in de markt zetten van websites, kunnen we je 8 tips geven voor een goede zakelijke website.
Een goede zakelijke website bestaat sowieso uit de volgende onderdelen: een eigen identiteit, een goede boodschap en eenvoudige navigatie. Je moet ervoor zorgen dat jouw website onderscheidend is van de concurrentie, je verhaal goed verteld wordt en dat bezoekers makkelijk over jouw website kunnen navigeren. Als je daarnaast ook de onderstaande tips volgt, kun je alles uit jouw zakelijke website halen.
Zo haal je het beste uit jouw zakelijke website
- Kies voor een webbouwer die met je meedenkt. Als je kiest voor een webbouwer met ruime ervaring, kun je profiteren van de kennis en expertise. Daardoor kunnen zij ook met je meedenken over wat past bij jouw bedrijf. Op deze manier weet je dat er geen belangrijke zaken vergeten worden.
- Breng je concurrenten in kaart. Door te kijken wie jouw concurrenten zijn en hoe zij zichzelf in de markt hebben gezet, weet je precies waar ruimte is voor verbetering binnen jouw organisatie, maar ook wat jouw bedrijf onderscheidend maakt. Dit kun je door middel van de boodschap op je website naar voren laten komen.
- Maak een grafisch ontwerp dat past bij jouw bedrijf. Het uiterlijk van je website is belangrijk. Het is het eerste wat een bezoeker ziet. Zorg daarom voor een grafisch ontwerp dat aansluit op de huisstijl en uitstraling van het bedrijf, maar die tegelijkertijd ook anders is dan de rest. Kijk bijvoorbeeld of deze webdesign trends passen bij jouw bedrijf.
- Zet conversies en bijbehorende call-to-actions op een rijtje. Wat wil je dat de bezoeker doet op jouw website? Als dat bijvoorbeeld de brochure aanvragen of contact opnemen is, heb je direct conversiepunten in kaart gebracht. Daarbij hoort ook een call-to-action waardoor de websitebezoeker aangespoord wordt tot het ondernemen van actie.
- Zet eerst een sterke basis neer. Niet alle extra functionaliteiten hoeven direct te worden gebouwd. Wij adviseren om eerst een goede basiswebsite neer te zetten met alle musthaves en een goede presentatie van je identiteit. Werk vanuit daar verder.
- Denk na over marketingmogelijkheden. Ga je bijvoorbeeld blogs of nieuwsberichten schrijven? En moeten deze ook verspreid worden op social media of door middel van nieuwsbrieven worden gedeeld? Houd daar van tevoren al rekening mee. Denk dan ook alvast na over de doelgroep(en) die je aan wil spreken en hoe jouw zakelijke website online gevonden moet worden.
- Zorg ervoor dat jouw website online gevonden wordt. Als je al rekening hebt gehouden met de manier waarop jouw website online gevonden moet worden, kun je je SEO goed gaan inrichten. Optimaliseer je content voor de zoekmachine, zodat de juiste bezoekers jouw website weten te vinden.
- Blijf je zakelijke website meten. Het is namelijk belangrijk om een idee te krijgen van het gedrag van je websitebezoekers. Dat kan bijvoorbeeld door een videoanalyse met Hotjar; je krijgt inzicht in surfgedrag van je websitebezoekers om naar het conversiepunt te komen. Daarnaast kun je in Google Analytics ook kijken wat het gedrag van de bezoekers is en zo je website continu blijven optimaliseren.
Wij gaan verder dan alleen een zakelijke website
We bouwen websites, maar kunnen ook corporate branding en marketing verzorgen. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe huisstijl, een passend logo, (online) magazines of een volledige beursstand, wij kunnen jou helpen om een goede indruk achter te laten bij jouw doelgroep. Daarnaast kunnen we jou helpen met online marketing om gezien, gehoord en gevonden te laten worden. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op. Eerst inspiratie opdoen? Bekijk ons portfolio.