12 tips voor een goede Carerix website
Je weet het zeker: jouw vacaturewebsite is toe aan vernieuwing. Maar wat nu? Hoe ga je nu verder? En waar moet je allemaal rekening mee houden? Door onze jarenlange ervaring kunnen we je vandaag 12 tips geven voor een goede Carerix website.
De basis van een goede Carerix website bestaat uit een overzichtelijke weergave van de vacatures, de mogelijkheid tot online solliciteren en een overtuigend verhaal over jouw bedrijf. Als je daarnaast onderstaande tips volgt, weet je zeker dat jouw vacaturewebsite een succes wordt.
Zo haal je het beste uit jouw Carerix vacaturewebsite
- Kies voor een webbouwer met ruime ervaring. Het klinkt misschien raar, maar dit gaat je een hoop tijd en misverstanden besparen. Op deze manier kun je profiteren van de kennis van de partij en hoef je niet uit te leggen wat werving & selectie, detavast of detachering is. Daarnaast kent een Carerix webbouwer jullie werkwijze. Zo weet je zeker dat er geen belangrijke zaken vergeten worden.
- Zorg voor een eigen identiteit. Het is belangrijk om onderscheidend te zijn tegenover alle andere vacaturewebsites. Voeg een uniek element toe en zorg dat de sfeer van jouw bedrijf overkomt op de website.
- Zet eerst een solide basis neer en bouw vanuit daar verder. Wij raden aan om eerst een goede website met alle musthaves neer te zetten, je identiteit goed te presenteren en daarna pas uit te bouwen. Het is echt geen must om alle toeters en bellen direct in te bouwen.
- Zorg voor een duidelijke en eenvoudige navigatie. Het is belangrijk dat de potentiële kandidaten en opdrachtgevers alles makkelijk kunnen vinden op de website. Zorg voor duidelijke zoekfilters en goede categorieën.
- Denk alvast na over marketingmogelijkheden. Wil je de vacatures bijvoorbeeld delen op social media of verspreiden via nieuwsbrieven? Houd daar dan van tevoren al rekening mee. Denk daarbij ook alvast na welke doelgroepen je wil aanspreken en hoe je Carerix website gevonden moet worden via zoekmachines.
- Bedenk wat je in de toekomst wil met je Carerix koppeling. Naast het uitladen van vacatures en het wegschrijven van kandidaten, biedt een Carerix koppeling veel meer mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld alvast na over de optie tot ‘Mijn-account’ of een Jobalert. Als je daar vooraf al over nadenkt, kan er in het bouwproces rekening mee worden gehouden en kun je jouw vacaturewebsite makkelijker uitbouwen.
- Maak gebruik van de Carerix REST API (CxRest API). Wil je bovenstaande direct of in een later stadium op je website integreren? Gebruik dan de CxRest API. De mogelijkheden van deze manier van koppelen zijn vele malen groter dan met de CxWordpress Plugin. Zo ben je klaar voor toekomstige uitbreidingen of eventueel maatwerk.
- Denk goed na over het verhaal dat je vertelt bij de vacature. Wil je jouw kandidaten écht aanspreken? Zorg dan dat het verhaal bij de vacature de kandidaat prikkelt. Kom niet met een standaard verhaal over de functie en de organisatie, maar geef een twist aan het verhaal.
- Zet de sollicitatie-/reageermogelijkheden op een rijtje. Op welke manieren wil je dat de kandidaten kunnen reageren op vacatures? Gewoon via de solliciteren-knop, met hun LinkedIn-profiel of zelfs via WhatsApp? En kunnen kandidaten een account aanmaken of mobiel solliciteren? Als je hier goed over nadenkt, kun je het voor de kandidaat zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk maken om te solliciteren.
- Houd rekening met de AVG. Per 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming van kracht gegaan. Houd er op je Carerix website dus rekening mee dat bijvoorbeeld gegevens van kandidaten en opdrachtgevers maar beperkte tijd bewaard mogen blijven en dat zij hiervoor toestemming moeten geven.
- Zorg voor een goede vindbaarheid online. Je website staat. Nu moeten de juiste kandidaten en opdrachtgevers jou nog zien te vinden. Als je de SEO goed inricht en je content optimaliseert voor de zoekmachine, dan weet je zeker dat de kandidaten en opdrachtgevers jou weten te vinden op het web.
- Meten is weten. Blijf je Carerix website meten. Het is bijvoorbeeld belangrijk om een idee te hebben van het gedrag van je websitebezoekers. Dit kun je doen door een videoanalyse van hoe iemand over de website navigeert om naar het conversiepunt te komen. Die route moet je optimaliseren om ervoor te zorgen dat je meer reacties krijgt op vacatures en dus meer geschikte kandidaten vindt.
Wij gaan verder dan alleen een goede vacaturewebsite
Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf of bestaande Carerix website kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op. De teller staat op meer dan 70+ gebouwde Carerix websites, dus we kunnen al jouw Carerix vragen beantwoorden. Eerst inspiratie opdoen? Download onze brochure.