De nieuwe identiteit van Secure Design
We zeiden het aan het begin van dit jaar al: het was tijd voor een vernieuwing van onze identiteit. We gaven je toen al een voorproefje van onze kernwaarden, maar vandaag presenteren we vol trots onze nieuwe identiteit en huisstijl!
Missie, visie en kernwaarden
Na veel intern overleg en gesprekken met onze klanten hebben wij aan het begin van 2018 al onze nieuwe kernwaarden bepaald; kwaliteit, persoonlijkheid en flexibiliteit. Onze missie en visie hebben we daarom ook aangescherpt en sluiten weer helemaal aan bij ons denken en doen. Onze missie:
“Onze missie is om een persoonlijke, betrokken en ervaren partner te zijn op het gebied van website ontwikkeling, online marketing en corporate branding.”
Daarbij hoort de volgende visie:
“Onze visie is om jouw sparringpartner, aanspreekpunt en vraagbaak te zijn en te blijven op het gebied van website ontwikkeling, online marketing en corporate branding.”
Na het bepalen van de missie en visie zijn we aan de slag gegaan met onze huisstijl.
Secure Design in een nieuw jasje
Om tot een nieuwe huisstijl te komen, hebben we over verschillende onderdelen nagedacht. Wat doen we met ons logo? Welk font kiezen we voor onze teksten? Gaan we een beeldmerk gebruiken? Welke kleuren willen we gebruiken? Dat soort vragen stelden we onszelf om Secure Design in een nieuw jasje te steken. We zetten drie elementen in the spotlight.
Logo
We hebben ervoor gekozen om een aanpassing te doen op ons oude logo, zodat we onze herkenbaarheid kunnen behouden. Hierbij zijn we wel gegaan voor een frissere uitstraling met lichtere kleuren en meer rondingen. Doordat de vierkantjes opengewerkt zijn, komt het open karakter van Secure Design direct naar voren. Bovendien zullen we deze vierkantjes weer als beeldmerk gebruiken om de herkenbaarheid te versterken.
Kleuren
Voor het bepalen van de kleuren hebben we een kleurenpalet gemaakt. We hebben in ons kleurenpalet voor de donkerste kleuren als basiskleuren gekozen, maar wel gekozen voor lichte, frisse kleuren. Alle kleuren uit het palet liggen in één lijn met elkaar. Hierdoor kunnen we ook nog variëren per uiting; op onze foto’s kunnen we bijvoorbeeld als beeldmerk kiezen voor een donkere of lichte kleur. Blauw in combinatie met grijs zijn hierin onze centrale kleuren, omdat deze rust en professionaliteit uitstralen. Geel en rood gebruiken we voor onze call-to-actions, zodat deze goed opvallen.
Font
Het font van ons logo is hetzelfde gebleven, maar we wilden wel graag andere fonts voor onze content; zowel voor de koppen als de bodytekst. Dat was een flinke klus, want er zijn duizenden (en ook veelgebruikte) fonts te vinden, bijvoorbeeld via Google Fonts. Wij hadden als criteria dat het lettertype moest passen bij het logo. Daarbij vinden wij het belangrijk dat de tekst goed leesbaar is. Om de koppen eruit te laten springen, wilden we graag een uniek, opvallend font. Als testcase hebben we verschillende lettertypecombinaties naast elkaar gezet en vergeleken. Unaniem koos ons team voor Heebo als koptekst en Montserrat als onze bodytekst.
Alles komt samen op de nieuwe website
Misschien was het je al opgevallen als je recent op onze website bent geweest, maar ook onze website heeft een make-over gehad. Bij een compleet nieuwe identiteit en huisstijl, hoort natuurlijk ook een nieuwe website. We hebben onder andere nieuwe elementen toegevoegd, zoals uitgebreidere klantcases. De nieuwe website past helemaal bij onze nieuwe huisstijl en laat veel meer van onszelf zien.
Meer weten over onze rebranding of benieuwd naar onze mening over de branding van jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op. Inspiratie opdoen? Bekijk ons portfolio.