Geef een twist aan je logo met doodles
Elk bedrijf presenteert zich door middel van een logo. Van strakke lijnen tot volledige kunstwerken, alles komt voorbij. Hoe het logo er ook uitziet: het belangrijkste is dat het logo de identiteit van de organisatie weerspiegelt. Vroeger was het uit den boze om een twist aan het logo te geven, maar tegenwoordig staat persoonlijkheid voorop en wordt het logo steeds vaker aangepast om de sitebezoeker te prikkelen en aan te spreken.
Inspelen op de situatie
Gedurende het jaar zijn er verschillende periodes waar je op in kunt spelen met doodles. Zo kunnen jaargetijden, feestdagen, festiviteiten, jubilea of beurzen een reden zijn om een twist aan je logo te geven met doodles. Neem een voorbeeld aan Google, dat al sinds 1998 meer dan 2000 variaties op het logo heeft gepresenteerd.
Onze twisten op ons logo
Ook wij zijn een half jaar geleden creatief aan de slag gegaan met doodles aan ons logo toevoegen. Wellicht heb je er al één voorbij zien komen. Zo niet, bekijk dan hier onze variaties op het Secure Design logo!
Dierendag, 4 oktober
Halloween, 31 oktober
Sinterklaas, 5 december
Kerst, 25 en 26 december
Oud & Nieuw, 31 december
Valentijnsdag, 14 februari
Pasen, Paaszondag en Paasmaandag
Koningsdag, 27 april
Ga zelf creatief aan de slag
Durf vooral te experimenteren en begin met kleine nuances. Een kleine twist kan al voldoende zijn! Ben je niet heel handig met Illustrator? Schetsen kan ook op papier. Print het logo en pak ouderwets de kleurpotloden erbij. Wij kunnen je vervolgens helpen om deze schetsen uit te werken. Door een stuk code toe te voegen aan de website, kunnen wij er tevens voor zorgen dat het logo automatisch wijzigt tijdens vaste feestdagen of seizoenen. Wij zijn benieuwd naar jullie ideeën!